Zelenina a ovocie v BIO kvalite či z ekologického poľnohospodárstva sa na pultoch obchodov najčastejšie predávajú separátne zabalené do plastových obalov, kartónových krabíc či oblepené nálepkami, aby boli odlíšiteľné od tých, ktoré nespĺňajú certifikáciu
Takéto dodatočné balenie ovocia a zeleniny, ktoré sú deklarované ako ekologické je však kontraproduktívne z pohľadu podstaty, o ktorú sa pestovatelia BIO plodín snažia. Holandská firma Natural Branding sa spojila so švédskou spoločnosťou Ica, aby urobili s neekologickým označovaním BIO produktov raz a navždy koniec. Výsledkom ich práce je koncept laserového tetovania povinných údajov do šupky ovocia a zeleniny.
Metóda používa laser na báze oxidu uhličitého, ktorý pri svojej práci spotrebúva zanedbateľné množstvo energie. Do šupky ovocia alebo zeleniny vytetuje údaj tak, že jemne odstráni vrchnú vrstvu šupky zahriatím bez toho, aby akokoľvek negatívne ovplyvnil kvalitu potraviny. Ide o bezkontaktný zásah, pri ktorom do šupky nie sú vpustené žiadne toxické látky, nie je ovplyvnená chuť, vôňa, kvalita ani trvanlivosť.
Metóda bola riadne otestovaná a schválená prísnymi normami a nariadeniami EÚ o ekologickej výrobe, takže takto tetované ovocie aj zelenina môžu mať naďalej označenie BIO. Spoločnosť Natural Branding na základe svojich prieskumov uviedla, že metóda tetovania potravín dokáže ušetriť tony plastov, konkrétne v jednej produktovej rade pre jedného zákazníka viac, ako 750 000 obalových jednotiek ročne. Merané v emisiách CO2 je to ekvivalent jazdy autom, ktoré 1,3 krát prejde okolo celej Zeme.
Táto inovatívna metóda sa čoraz viac usídľuje v zahraničných obchodoch. Otázne je, kedy sa dostane do povedomia slovenských predajcov a pestovateľov a budeme ju bežne vidieť na pultoch našich obchodov.